בדיקה לאבחון מוקדם של 11 סוגים שונים של סרטן

בית חוליםמחלת הסרטן הופכת מיום ליום לנגע הפושט בקרבנו ולא נראה כי הוא עומד להירפא בקרוב. הסרטן הוא אחד מגורמי התמותה המרכזיים בעולם ובתחילת המאה ה-21 תפס את המקום הראשון ברשימת גורמי התמותה בעולם.

מידי שנה מאובחנים ברחבי העולם כ-12.7 מיליון אנשים כחולים בסוגים שונים של מחלת הסרטן. למעלה מ-7 מיליון מקרב אותם אנשים מתים מהמחלה מידי שנה.

גם בארץ הנתונים לא מעודדים- כיום נמצאים בארץ כ-200,000 חולי סרטן בשלבי טיפול או מעקב. מידי שנה מאובחנים כ- 28,000 מתושבי מדינת ישראל כחולי סרטן. 11,000 מאותם חולים מתים מידי שנה כתוצאה מהמחלה.

איגוד הסרטן העולמי פרסם כי על-פי הנתונים הנמצאים בידיו, ניתן למנוע כ-50% ממקרי הסרטן על ידי ניהול אורח חיים בריא יותר שכולל ירידה במשקל, תזונה נכונה, ביצוע פעילות גופנית מתאימה וכמובן- הפסקת עישון.

אבחון מוקדם של סרטן

פרט למניעה, גורם מהותי נוסף בהצלחת הטיפול בסרטן ומניעת תמותה ממנו הוא האבחון המוקדם. כיום ניתן למצוא בשוק הרפואי מגוון רחב של בדיקות לאיתור מוקדם של סוגי סרטן שונים.

הבדיקות יכולות להיות בדיקות דם לאיתור סמנים שונים, בדיקות הדמיה כמו רנטגן, CT ואולטרסאונד וכן בדיקות פולשניות כמו ביופסיה מרקמה.

הבדיקות הנפוצות המבוצעות כיום לאיתור מוקדם של מחלות סרטן כוללות בין היתר:

  • בדיקת ממוגרפיה- צילום רנטגן של רקמת השד לאיתור גידולים.
  • בדיקת PAP– לקיחת משטח מצוואר הרחם והסתכלות על מבנה התאים לזיהוי סרטן צוואר הרחם.
  • בדיקת דם סמוי בצואה- לאיתור מוקדם של סרטן המעי הגס.
  • בדיקת קולונוסקופיה– מאתרת גם היא סרטן במעי הגס.
  • בדיקות דם לאיתור סמנים סרטניים- במחלות סרטן שונות ניתן לראות עלייה של מולקולות ייחודיות בזרם הדם. דוגמא לסמן כזה הוא PSA- חלבון שרמתו בדם עולה כאשר קיים סרטן פרוסטטה.

מרכז האבחון החדש בבית חולים איכילוב

בבית החולים איכילוב הבינו כבר בשנת 2005 כי הישראלי הממוצע היה רוצה מאוד להיות מסוגל לאבחן סרטן מוקדם ככל האפשר, אולם האבחון הוא מסורבל ודורש ביקור במרכזים רפואיים רבים ואצל רופאים רבים, דבר שגוזל הרבה זמן ומשאבים.

בשנת 2005 יוסד בבית החולים איכילוב מרכז לאבחון והערכה מוקדמת של 11 סוגי סרטן שונים. לעת עתה מדובר במרכז יחידי מסוגו בעולם. האבחון הנ"ל מיועד לאנשים בריאים וכן לאנשים הנמצאים בסיכון בינוני ללקות בסרטן.

תחת קורת גג אחת ובזמן שאינו עולה על 3 שעות, תוכלו לעבור בדיקות ל-11 סוגים שונים של סרטן: סרטן העור, סרטן חלל הפה, סרטן בלוטת התריס, סרטן שד, סרטן ריאה, סרטן השחלות, סרטן צוואר הרחם, סרטן המעי הגס, סרטן הערמונית, סרטן הרקטום וסרטן האשכים.

עם ההגעה למרפאה תידרשו למלא שלושה שאלונים שיעריכו את הסיכוי שלכם ללקות בסרטן וכוללים מידע על מצבכם הבריאותי הכללי, מצבכם הנפשי ואורח החיים שלכם.

לאחר מכן תעברו סדרת בדיקות הכוללות צילומים, בדיקות דם וכן בדיקות על-ידי רופאים לאיתור של 11 סוגי הסרטן שצוינו.

בסוף היום תקבלו לידיכם את תוצאות הבדיקות מידי הרופא שימליץ לכם על המשך טיפול ומעקב בהתאם לתוצאות. כמו כן, תקבלו ייעוץ מדיאטנית לגבי שינוי אורחות חיים מבחינת שינוי תזונה, הורדת מתחים ופעילות גופנית מתאימה.

עלות ההערכה הנ"ל היא 1,450 שקלים. מדובר בסכום לא מבוטל אולם הרופאים באיכילוב מציינים כי בקרב 10% מהניגשים לבדיקות הצליחו לאתר סרטן בשלבים התחלתיים- דבר שעשוי להציל את חייהם.

>

בית חולים

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן