מחקר חדש קובע: אכילת תפוח עץ יכולה להפחית את הסיכון לסרטן

תיפוח מפחית סיכון לסרטןאכילת תפוח עץ ביום, בשילוב עם תזונה צמחונית אינטנסיבית הם הכוכבים החדשים של מחקרים למניעת סרטן. הממצאים הוצגו בכנס השנתי למחקר מניעת סרטן בסיאטל.

החוקר הראשי, ד"ר פרנסיס ראול, מנהל המחקר של המכון הלאומי הצרפתי לבריאות ולמחקר רפואי בשטרסבורג, צרפת, מדווח שמחקרי מעבדה ובעלי חיים מצאו שחומר כימי שמצוי בתפוחים, מסייע למניעת סרטן המעי הגס.

לינדה קלמן, חוקרת ראשית במכללת מרפאת מאיו, מדווחת ששלוש או יותר מנות ירקות ביום, לא כולל תפוחי אדמה, הפחיתו את הסיכון ללימפומה שאינה הודג'קין ב-40%.

מחלה זו מתרחשת כאשר תאי בלוטת הלימפה, איברים קטנים המסייעים ללחימה בזיהום, מתחלקים ואינם שולטים במחלה. קלמן מעריכה שעד שליש ממקרי הסרטן קשורים למזונות, כלומר, ניתן למנוע מקרי סרטן רבים, שכן נוגדי חמצון הנמצאים בפירות וירקות מגנים על הגוף מפני רדיקלים חופשיים מזיקים.

תפוחי עץ למניעת סרטן

במחקר התפוחים, ראול נחשפה לראשונה לנוגדי חמצון שונים המצויים בתפוחים. צוות החוקרים בראשותה מצאו כי סוג אחד של נוגדי חמצון, שנקרא פרוקסיאנידינס, עורר שורה של אותות תאיים שהובילו למותם של תאים סרטניים.

בניסוי עם חולדות מעבדה, החולדות שנחשפו לחומרים מסרטנים במעי הגס, ולאחר מכן אכלו תערובת של מים ותפוחים במשך חודש וחצי, חוו מחצית ממספר הגידולים הקדם לעומת החולדות שהמשיכו בתזונה הרגילה. הממצאים מראים שאכילת תפוח שלם, כולל הקליפה, עשויה להציע מספר יתרונות למניעת סרטן. חומרים אלו מצויים בשפע גם ביין אדום וקקאו.

ירקות ומניעת סרטן

במחקר של קלמן ועמיתיה, הם זיהו 450 גברים ונשים בין הגילאים עשרים עד 74, שאובחנו עם לימפומה שאינה הודג'קין. החוקרים השוו את תזונת חולי הסרטן עם קבוצת אנשים ללא סרטן.

משתתפי המחקר שאכלו ירקות בעלי עלים ירוקים וירקות ממשפחת המצליבים חוו הגנות חזקות במיוחד למניעת סרטן. ירקות ממשפחת המצליבים כוללים ברוקולי, כרוב וכרובית. התזונה היומית של משתתפי המחקר ללא סרטן כללה מנה יומית אחת של ירקות כגון תרד, וחצי כוס ברוקולי, כרוב, או כרובית.

ואם לא די בראיות מחקרים אלו

חוקרים מאוניברסיטת קורנל זיהו 12 תרכובות שונות בקליפות תפוחי עץ אדומים, שכל אחת מהן נמצאה אחראית לעיכוב צמיחת תאים סרטניים או אפילו להריגת התאים הסרטניים.

מחקרים קודמים מאוניברסיטה זו מצאו כי תפוחים עשויים להפחית גדילת תאים סרטניים ומספר גידולי סרטן השד. במילים אחרות, מדענים גילו מספר מנגנונים שונים באמצעותם תפוחים עשויים לסייע ללחימה בסרטן. על מנת לקצור יתרונות אלו, כל שדרוש הוא פשוט לאכול תפוחים.

המזונות הנוספים שקיבלו ציונים טובים למניעת סרטן הם: ירקות צהובים, כתומים ואדומים, ומוצרי עגבניות מעובדים כגון רוטב ומיץ עגבניות. יחד עם זאת, הפחתת הסיכון לסרטן באכילת מוצרים אלו לא נמצאה משמעותית.

החוקרים סבורים שאם אנשים יאכלו לפחות שלוש מנות ירקות ליום, הם יחוו הפחתה ניכרת של שיעור הסרטן שלהם. לכן לא מומלץ לחכות עד לקבלת סרטן, ויש לשנות את הרגלי האכילה עוד היום, במצב בריאותי תקין, המאפשר שמירה על הבריאות. זוהי גם דוגמא טובה לילדים.>

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן