תוספי תזונה שנמצאו הכי יעילים בהתמודדות עם סרטן

תזונה מומלצתבמצב של חולי מסרטן, מומלץ לצרוך ויטמינים, תוספי תזונה, צמחי מרפא ותמציות המשמשות ברפואה האלטרנטיבית. אלו מסייעים לחיזוק המערכת החיסונית, וסיוע בתופעות לוואי קלות של כימותרפיה והקרנות.

אך ראשית, יש להבין כי תוספים רבים עלולים להפריע לטיפול בסרטן, כך שלעולם אין לקחת שום תוסף ללא התייעצות עם הרופא והצוות המטפל. שנית, יש לבצע את המחקר המתאים או להתייעץ עם הרופא לגבי התוספים הטובים ביותר למצב הפרטני האישי.

ויטמין D

זהו אחד התוספים העכשוויים הנחקרים ביותר למניעת וטיפול בסרטן. מחקרים אפידמיולוגיים מצאו כי לעיתים קרובות יש לאנשים הסובלים מסרטן רמות מחזוריות נמוכות של ויטמין D בדם. במחקר שהוצג בכנס 2008 של האגודה האמריקנית לאונקולוגיה קלינית, החוקרים מצאו כי המחסור בוויטמין D היה שכיח יותר בקרב נשים שאובחנו עם סרטן השד. המחקר גילה אף כי מחסור בוויטמין זה עלול להגביר את הסיכון להתפשטות סרטן השד, ולהגביר את הסיכון לתמותה ממנו.

בנוסף, חלק מהמחקרים מצאו כי ויטמין D עשוי להגן אף מפני סרטן הערמונית. גל של מחקרים ממשיכים להתבונן על תפקיד ויטמין זה בסרטן, וקיים צורך במחקרים נוספים על מנת להבין את היחסים האמיתיים.

שום

מחקרים רבים מצאו כי אנשים שאוכלים הרבה שום נוטים פחות לפתח סרטן נפוץ מסוים. מחקר שום הוביל מדענים לתהות אם הוא עשוי להיות בעל תכנות בטיפול סרטן, כמו גם יכולות מניעה. למרות שהמחקרים עדיין אינם חד משמעיים, קיימות מספר ראיות לכך ששום עשוי להיות שימושי לסרטן בשילוב עם טיפולים רפואיים.

בתור התחלה, שום עשוי להועיל לחולי סרטן בשל יכולותיו לחיזוק המערכת החיסונית, המשתנה בהתאם לאופן שבו שום עובד. בנוסף, חומרים מסוימים הנמצאים בשום הוכחו כמדכאים צמיחה ונלחמים בתאים סרטניים מסוימים במעבדה, כולל צורות סרטן השד וסרטן הריאות.

מחקרים מוקדמים הראו כי אכילת שום עשויה להפחית את הסיכון לסרטן המעי הגס וסרטן הקיבה, אך תועלת זו לא נמצאה עם תוספי שום. יחד עם זאת, מחקר ראשוני של סרטן הערמונית שנערך בקרב גברים בסין, הראה כי תוספי שום ואכילת שום עשויים להפחית את הסיכון לסרטן הערמונית.

תה ירוק

מכיל חומרים הנקראים פוליפנולים, בעלי יכולות אנטי סרטניות חזקות. גידולים סרטניים מסתמכים על רשתות בצמיחה המהירה של כלי דם על מנת לקיים את שיעור הצמיחה המהיר שלהם. תרכובות תה ירוק עשויות להחזיק את היכולת לסייע בהאטת או מניעת צמיחה מהירה זו. תה ירוק מעכב את התפתחות כלי דם חדשים בגידולים, ומספק גישה נוספת לחניקת הגידולים.

היות ויש לשתות עשר עד 12 כוסות תה ירוק מידי יום כדי להשיג את הרמות של תרכובות התה הירוק הדרושות ללחימה בסרטן, מומלץ לצרוך אותו בצורת תמצית. שתיית תה ירוק עשויה להגביר את שיעורי ההישרדות של חולי סרטן מסוימים. מחקר אחד שנערך בקרב נשים עם סרטן השחלות , מצא כי נשים ששתו תה ירוק היו בעלות סיכוי גבוה יותר לשרוד שלוש שנים לאחר אבחון הסרטן, בהשוואה לנשים שלא שתו תה ירוק.

שתיית תה ירוק עשויה לסייע גם במניעת סוגי סרטן מסוימים

מחקר ראשוני מצביע על השפעת הגנה אפשרית נגד סרטן שלפוחית השתן, הוושט, הלבלב, השחלות וצוואר הרחם, אפילו עם כות קטנה של שלוש עד חמש כוסות ביום.

מוצרי פטריות

סוכרים מפטריות הוכחו כמעכבים צמיחה ופלישת מספר תאי סרטן במעבדה, כולל סוגים מסוימים של סרטן השד. זני פטריות אחרים העשויים להפגין פעילות אנטי סרטנית כוללים ריישי או שיטאקה.

נוגדי חמצון

אלו הם חומרים המצויים בשפע בפירות וירקות, ובכמויות פחותות באגוזים, דגנים ובשר. פיטוכימיקלים אלו נלחמים במולקולות חמצן מסוימות בגוף הידועות כרדיקלים חופשיים, העלולים לגרום נזק ל-DNA ולתרום לפיתוח ושגשוג תאים סרטניים. נוגדי חמצון נפוצים כוללים ויטמיני C, A ו-E, סלניום, ותרכובות מסוימות בתה ומלטונין ירוקים.

>

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן