בשורה מעודדת: פיתוחים חדשים לאיתור וגילוי סרטן

פיתוחים לאבחון סרטןBiop medical וסרטן צוואר הרחם

סרטן צוואר הרחם הוא הגורם השני בשכיחותו למוות מסרטן בקרב נשים בעולם. בצער, מעל 400 מקרים חדשים מאוחבנים בישראל מדי שנה.

לכן, גילוי מוקדם של המחלה הוא קריטי ויכול להגביר את סיכויי ההישרדות של הנשים. תהליכי סריקה, אבחון, ניטור וגילוי מוקדם של סרטן צוואר רחם מטילים נטל כבד על מערכות הבריאות בישראל.

Biop Medical חברה ישראלית מציעה שיטה חדשה למילוי התפקיד של איבחון המחלה וזאת באמצעות מכשיר אופטי נייד.

[טכנולוגיה החדשה לטענת החוקרים יכולה לזהות גידולים סרטניים בצוואר הרחם בזמן אמת תוך תמיכה בשירותי מובייל ומחשוב ענן של IBM. הכלים של IBM מאפשריים לנתח את הנתונים ומספקים מידע בנוגע לבדיקות נוספות שיש צורך לבצען בהמשך ומתייחסות לסיכונים אפשריים.

מחקרים מראים כי לרקמה נורמלית ולרקמת דיספלסטית, כזאת שעוברת שינויים, מאפיינים שונים שניתן לזהות על ידי שימוש בטכנולוגיה אופטית והדמיות, וזאת בשל המאפיינים השונים שיש לאותם התאים הסרטניים, בהשוואה לתאים בריאים.

Biop Medical מפתחת טכנולוגיה מתקדמת המשלבת את השינויים ומנתחת את הנתונים שהתקבלו עבור אבחון מדויק יותר של רקמות בצוואר הרחם.

הגיניקולוג יוכל באמצעות טכנולוגיה זו, המשלבת אמצעיים אופטיים מתקדמים, לצפות במאפיינים השונים של הרקמה ויכול לאתר את הרקמה הטרום סרטנית.

המערכת סורקת אזורים רחבים יותר בצוואר הרחם ושולחת את הנתונים למכשיר בעל אלגוריתם מתקדם המספק נתונים בזמן אמת, בנוגע לרקמה שנבחנה.

IL Applied Medical – מאיץ חלקיקים לטיפול בסרטן

עידן ההקרנות וטיפולי הסרטן ערוכים לקראת שינויים ופיתוחים טכנולוגיים חדשים שנראים מבטיחים בעיני מדענים.

חברת IL Applied Medical מפתחת בשנים האחרונות מערכת לטיפול בסרטן שעשויה לשנות את האופן בו חולי סרטן רבים מטופלים באמצעות ההקרנות.

תצפית מעניינת היא שהמערכת היא קומפקטית, קטנה יותר ונוחה לשימוש ומתבססת על שימוש במאיץ פרוטונים, קרן פרוטונים שמטרתה לעשות נזק לגידול הסרטני.

כיום, רוב טיפולי ההקרנות מתבססים על אנרגיה של קרני רנטגן, ולמרות היעילות הרבה שנצפת בטיפולים אלה, הקרנות עם קרני רנטגן מזיקות לרקמה הבריאה המקיפה את הגידול. טיפול עם אלומת פרוטונים לעומת זאת הוא ממוקד יותר ופוגע במרחב קטן יותר, שם מבצע את רוב הנזק.

כיום מאיץ פרוטונים הוא מערכת מורכבת גדולת מימדים ועלותה גבוהה. מאחר ואין מערכת כזאת בישראל, רופאים רבים בישראל שולחים מטופלים מחוץ למדינה כדי לעבור טיפולים באמצעות המאיץ. הפיתוח החדש עשוי להקטין באופן משמעותי את העלות באופן כזה שיותר מרכזים רפואיים יוכלו לרכוש בקלות מערכת הקרנות כזו יעילה.

תיאור ההליך

המערכת האולטרה קומפקטית מורכבת מספר חלקים עיקריים: לייזר, תא המאפשר אינטרקציה, מגנטים אולטרה מהירים וחלקיקים למיקוד אופטי. תחילה המטופל נדרש לעבור בדיקת טומוגרפיה ממוחשבת לצורך תיאור מדוייק יותר של הגידול בגוף כדי למזער את הנזק לרקמה הבריאה.

בעת ההליך קרן לייזר מכוונת לאזור הגידול באופן ממוקד. התוצאה של זה היא אלומה של חלקיקי פרוטונים המתאימים את צורתם לגידול. הפרוטונים בהמשך מתנגשים בחומר התורשתי בתא הסרטני, DNA, וגורמים על ידי מנגנון זה להרס התא הסרטני.

הפרוטונים הורסים את הרקמה הסרטנית מבלי לעורר נזק לרקמה הבריאה המקיפה את הגידול. טכניקה זו בהשוואה לשיטות אחרות עושה שימוש ברמות קרינה נמוכות יותר.

הטיפול עורך כעשרים דקות בממוצע אשר במהלכו אלומת הלייזר אליה נחשף המטופל מופעלת למשך 1-3 דקות בלבד.

הטיפול בהקרנות של מאיץ פרוטונים מצריך סדרת מפגשים , 3-40 מפגשים, בהתאם לסוג הגידול הסרטני ונשקל גם בהתאם למצב הריאותי של המטופל.

>

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן