טיפול פיזיותרפיה לחולים בסרטן

פיזיותרפיה לחולים בסרטן
פיזיותרפיה לחולים בסרטן

פיזיותרפיה משתייכת לנישה של התחומים הפרא רפואיים והיא עוסקת באבחון של בעיות, בשיקום של הגוף ובמניעה של בעיות שונות במערכת התנועה אצל אנשים חולים במגוון מחלות, ביניהן חולי סרטן, וגם אצל אנשים בריאים.

התפקיד העיקרי של טיפולי פיזיותרפיה הוא להביא את האדם למצב שבו הוא מתפקד בצורה הטובה ביותר שהוא יכול בהתאם למצבו הפיזי.

פיזיותרפיה מטפלת בבעיות של עצבים נוירולוגיים, שרירים ומערכת השלד בתחומים רבים. טיפולי פיזיותרפיה ניתנים לאנשים הסובלים מבעיות שונות כגון כאבי שרירים, טיפול ושיקום אורתופדי, שיקום אחרי אירוע מוחי, פגיעות ספורט ועוד, וכמובן גם לאנשים חולי סרטן.

פיזיותרפיסטים מטפלים

אנשים העוסקים בפיזיותרפיה אשר מיועדת לטיפול במחלת הסרטן יודעים להעריך את מערכת העצבים והשרירים של חולי סרטן וגם את הבעיות הגופניות שלהם אשר מקשות עליהם לתפקד בצורה טובה בחיי השגרה שלהם.

פיזיותרפיסטים אשר מטפלים בחולי סרטן בונים עבור כל אחד תכנית טיפול שבמסגרתה נלמדים תרגילים גופניים אשר נועדו לתקן את בעיות התפקוד היומיומיות שקרו לאור מחלת הסרטן.

חולי סרטן נעזרים בפיזיותרפיה

חלק מחולי סרטן סובלים מבעיות בשרירים או בפרקים כתוצאה מטיפולי קרינה או מניתוחים שהם עברו ולכן הם מתקשים בתפקוד הפיזי היומיומי בצורה טובה ואפקטיבית.

רוב האנשים שנעזרים בטיפולי פיזיותרפיה הן נשים אשר חולות בסרטן השד והן נמצאות אחרי ניתוח להוצאת הלימפה מבית השחי. לעתים ישנה בעיה של תנועתיות באזור הכתף לאחר ניתוח שכזה והנשים מתקשות לחזור אל היכולות הקודמות שלהן באזור.

טיפול בפיזיותרפיה לחולות בסרטן השד מסייעים בהחזרת היכולות הקודמות שלהן בידיים ובכתפיים. על ידי תרגילי פיזיותרפיה עדינים ומותאמים לכתף החלשה ניתן להשיב לנשים את השימוש המלא בידיים ואת טווחי התנועה הקודמים.

פרט לנשים חולות בסרטן השד, חולי סרטן נוספים נעזרים בטיפולי פיזיותרפיה כמו למשל אנשים שנמצאים אחרי ניתוחי ראש וצוואר והם סובלים מקשיים בניידות וממוגבלויות מסוימות בצוואר.

באמצעות טיפולי פיזיותרפיה הם לומדים להשיב לעצמם את יכולת התנועה בצוואר. גם חולי מלנומה (מחלת סרטן העור) שנמצאים לאחר ניתוח במפשעה נעזרים בפיזיותרפיה בגלל החולשה והנוקשות באזור הירך.

 בעיות נוספות אשר נגרמות כתוצאה ממחלת הסרטן הן בעיות של הליכה, של חוסר איזון ושל שיווי משקל והן נובעות כתוצאה מהטיפולים במחלה או מהתהליך עצמו של המחלה. אותן הבעיות יכולות להיפתר על ידי תרגילים במסגרת של טיפולי פיזיותרפיה, כמו עמידה על רגל אחת, כאשר עיניו של המטופל עצומות, או תרגילים לשיפור ההליכה והניידות.

אלו הן רק כמה דוגמאות של סוגי מחלות סרטן שבגללן אנשים נעזרים בטיפולי פיזיותרפיה. בלי כל קשר לסוג הסרטן, טיפולי פיזיותרפיה נעשים בתוך מסגרת של תרגולים אשר מותאמת באופן אישי לכל מטופל ומטופל מתוך מטרה אחת עיקרית והיא להשיב אותו לרמת תפקוד באופן מלא.

>

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן