ננו רפואה לאבחון מוקדם של סרטן

ננו רפואהמחזורים קצרים רבים של תרופות, וקשיים באיתור הטיפול הנכון לאזורים בגוף המושפעים מגידולים סרטניים, הם האתגרים הקשורים בטיפולי הסרטן הקיימים. היבט מטריד נוסף הוא רעילות התרופות וההתנגדות שפיתחו הגידולים עם השנים.

הרעילות עלולה לגרום לסיבוכים רציניים כגון ספירה נמוכה של כדוריות דם לבנות או אי ספיקת לב, המחייבים את הפסקת הטיפול. הנזק הנגרם לרקמות כתוצאה ממספר טיפולים עלול אף להיות קטלני.

אבולוציית העמידות לתרופות על ידי גידולים מובילה לכישלון הטיפול במקרים רבים, ובהקשר של נושאים אלו ואחרים, הבוחנים את בטיחות ויעילות הטיפולים הקיימים, מדענים נוקטים במאמצים אדירים לשימוש בננו רפואה במאבק נגד הסרטן.

ננו רפואה מפגינה יתרונות מבוססים ברורים בהשוואה לתרופות שאינן משיגות שינוי, כולל שיפור באיכות החיים, שימור מצב רפואי טוב, מיקוד בטיפול הרפואי והפחתה בתופעות הלוואי. חוקרים התקדמו עם כימותרפיות המבוססות על ננו רפואה במרפאות.

מספר תרכובות נמצאות בשלבים שונים של ניסויים, או שכבר אושרו על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA).

המחקרים הוכיחו כי שילוב חלקיקי תרופות כימותרפיות עם אנטיגן קרום פרטני, מפחית את הנגעים ביעילות גבוהה יותר בהשוואה לטיפול תרופתי בלבד, כך שניתן לטפל עם מינונים נמוכים במידה משמעותית. בנוסף, טכנולוגיית ננו רפואה אושרה בתחילה על ידי ה-FDA לטיפול בסרטן השד בלבד, אך לאחרונה קיבלה אישור לטיפול גם בסרטן הריאות והלבלב.

ננו רפואה לאבחון מוקדם של סרטן

סמנים סרטניים הם אינדיקטורים המיוצרים על ידי תאים סרטניים המתפשטים בגוף, ונפוצים בגילוי מחלת סרטן.

יחד עם זאת, הם נמצאים בריכוזים נמוכים מידי מכדי להתגלות ביעילות בשלבים מוקדמים. אך המשלוח הממוקד של חלקיקים פרטניים לתוך הגידול, יכול לגרום לאינטראקציה מקומית עם תאים סרטניים, ובכך להגביר ייצור משמעותי של סמנים ביולוגיים אלו.

זיהוי סמנים ביולוגיים הופך להיות קל הרבה יותר בשיטה זו ומספק אבחון מוקדם לרופאים, לאחר ביצוע ביופסיות. תגליות מוקדמות של סרטן מאפשרות טיפולים מוקדמים פחות מכבידים, ובכך גוברים אף סיכויי ההחלמה.

טיפול באמצעות חלקיקי תחמוצת ברזל הוא אחד הכלים השימושיים נגד סרטן. כש"ננו" הנדסה מצפה אזור גידול פרטני, היא נקשרת טוב במיוחד על התכונות המגנטיות של הגידול, והופכת אותם לסוכני הדמיה מתאימים לסריקות MRI, כשהגודל וריכוז הגידול מאפשר רזולוציה גבוהה מאוד וכן מיפוי מדויק של נגעים. כך יכולים מנתחים לסמוך על הממצאים על מנת לבחור כראוי את שיטת הטיפול ולתכנן הסרה כירורגית של הגידול.

ננו רפואה לטיפול בסרטן בהקשר התרופתי

במהלך הטיפול, ננוטכנולוגיה נמצאת בחזית התרופות והטיפולים המהותיים. לדוגמא, ניתן להזריק חלקיקים לתוך הגידול ולאחר מכן להפעיל ייצור חום ולהשמיד תאים סרטניים באופן מקומי או באמצעות שדות מגנטיים, צילומי רנטגן או אור.

התרופות הכימותרפיות הקיימות מאפשרות משלוח מקומי מופחת יותר באופן משמעותי, שכן התרופות נספגות בכמויות גבוהות הגורמות להשפעת תופעות לוואי על רקמות בריאות בגוף.

בדרך הפעולה של ננו רפואה נתן להפחית את התרופות הכימותרפיות המקומיות באמצעות טיפול בגידול על ידי אור אינפרא אדום. החום המושרה משחרר את התרופה במארז ממוקד ומסייע להריסת התאים הסרטניים, כך שנוצרת השפעה משולבת של משלוח תרופתי משופר לטיפול פנימי.

>

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן