קבלת חוות דעת רפואית אונקולוגית

חוות דעת רפואית אונקולוגית"יש לו סרטן!" אנשים רבים הוגים אמירה זו בלחש, שכן מחלת הסרטן נתפסת כאחת מהמחלות המפחידות ביותר בקרב הציבור הרחב. למחלה זו יש תדמית מאיימת כ"מחלה סופנית", המובילה בהכרח לפטירת המטופל.

למרות שבמקרים רבים ובאחוזים הולכים וגוברים, לא כך המצב בפועל, ובסוגים מסוימים של סרטן, טיפול מקדים עשוי להוביל להחלמה מלאה בסופו של דבר.

אך גם במקרים בהם מדובר בסוג של סרטן הניתן לריפוי, הרי שהתהליך עודנו לא פשוט במרבית המקרים, ודורש מהחולה להתמודד עם שורה ארוכה של טיפולים רפואיים שונים, בעלי השלכות רפואיות משמעותיות, כדוגמת כימותרפיה.

להתמודדות זו, נכנס לרוב גם השיקול הכספי, הן עקב עלות ההליך הרפואי, והן עקב פגיעה ביכולת החולה להשתכר למחייתו, במידה והינו בגילאי העבודה.

חוות דעת רפואית אונקולוגית – מתי צריך?

בהתאם לחוק, כל תושב ישראלי, אשר עקב מגבלות רפואיות נפגעה יכולתו להשתכר מעבודה, זכאי ליהנות מסיוע כספי מטעם המוסד לביטוח לאומי, וזאת במסגרת קצבת נכות כללית.

מימוש הזכאות מתאפשר בפנייה ישירה למוסד לביטוח לאומי והגשת בקשה שתוביל להזמנתו להתייצב בפני ועדה רפואית מיוחדת. תפקיד הוועדה הוא לקבוע האם מצבו הרפואי מצדיק את קבלת הקצבה, ובאיזה שיעור.

ככלל, תושב ישראלי אשר מבקש לממש את זכותו לקבלת קצבת נכות, אינו נדרש להצטייד מראש בחוות דעת רפואית מוזמנת, ועליו להציג בפני הוועדה אך את מלוא המסמכים הרפואיים המעידים בדבר מצבו הרפואי העכשווי.

במידה והוועדה סבורה כי מסמכים אלו מספקים תמונה חלקית בלבד, יש באפשרותה להפנות את המבקש לביצוע בדיקות נוספות, וזאת ללא צורך בתשלום נוסף.

התנהלות במקרה של דחיית הבקשה

במקרים רבים הבקשה לקבלת הקצבה המוגשת על ידי חולי סרטן, נדחית באופן חלקי או מלא, וזאת על סמך אבחון שגוי של מצבם הרפואי מטעם הוועדה הרפואית.

במצב זה, על המבקש, המתמודד גם כך מול השלכות מצבו הרפואי, לפתוח גם ב"חזית שנייה" כנגד המוסד לביטוח לאומי, במטרה לשכנע כי לאור מצבו הרפואי, הוא אכן זכאי למימוש זכויותיו הרפואיות, מלאכה לא פשוטה, ושלא תמיד מסתיימת בהצלחה.

במקרים רבים, הצטיידות מוקדמת בחוות דעת רפואית אונקולוגית, חתומה על ידי רופא מומחה, מקלה ומפשטת את ההליך באופן משמעותי, מקצרת את מספר הפניות לוועדה הרפואית, ומשפרת את סיכויי ההצלחה. חוות הדעת הרפואית מתארת בפירוט מהו מצבו הרפואי של המבקש ומספקת משנה תוקף המשפיע על קבלת ההחלטות.

חוות דעת רפואית אונקולוגית לילדים – מתי צריך?

בניגוד לחולי סרטן בגילאי העבודה, חולי סרטן בגילאי הילדות אינם מטבע הדברים בעלי כושר עבודה, ומשכך אינם זכאים לקבלת קצבת נכות כללית.

חרף האמור, הורים לילד אשר אובחן כסובל ממחלת הסרטן עודם נאלצים להתמודד עם קושי ניכר, הכולל גם עלויות כספיות בגין טיפולים ועזרים רפואיים שונים, כתלות באופי המחלה ובמיקומה המדויק. גם ילדים חולי סרטן זכאים לקבלת סיוע כספי מטעם המוסד לביטוח לאומי, ונדרשים להיבדק מטעם ועדה רפואית.

במסגרת הבדיקה, עלולות ליפול טעויות שונות, אשר גוררות אבחנה רפואית שגויה, המשפיעה על היקף הזכויות להן זכאים ההורים. גם במקרה זה, חוות דעת רפואית אונקולוגית צפויה לפשט משמעותית את ההליך, ולקצר את פרק הזמן שבין הגשת הבקשה ובין קבלת הסיוע הכספי המיוחל.

>

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן