תזונה נכונה לחולי סרטן

בעת מחלה קשה כסרטן, מערכת החיסון של הגוף נחלשת והגוף זקוק לתמיכה הטובה ביותר על מנת להתחזק ולאפשר תהליכי ריפוי והחלמה תקינים.לשם כך יש לנקות את הגוף ולחזק את מערכת-החיסון באמצעות תזונה בסיסית (אלקאלית), בעלת ערך תזונתי גבוה. ידועים מקרים רבים של אנשים שהחלימו מסרטן ע"י שינוי הרגלי התזונה ועם התערבות כימית או כירורוגית מינימלית ביותר.

חומצי או בסיסי?

לכל מזון יש ערך חומצי או בסיסי בגופנו וסך כל המזונות שאנו אוכלים קובע את מאזן החומצה והבסיס של הגוף.

רמה של 7.0 מייצגת חומר נייטרלי.מעל 7.0 זהו חומר בסיסי, כלומר כזה שיש בו הרבה חמצן, ומתחת ל-7.0 זהו חומר חומצי ויש בו פחות חמצן. כאשר מאזן הגוף נמצא מתחת ל-7.0 – זהו מאזן חומצי, המשמש כר פורה להתפתחות של מחלות. גופנו זקוק למאזן בסיסי, עשיר בחמצן, על מנת שיתפקד באופן המיטבי ביותר.

חסרונות התזונה המערבית

התזונה המערבית המודרנית היא תזונה חומצית בעיקרה. היא מבוססת על מזון תעשייתי ומעובד, שומנים מן החי ושמנים מזוקקים, פחמימות פשוטות וסוכרים, מזון מטוגן, מלח תעשייתי נטול מינרלים, מוצרי חלב ובשר מתועשים, קפאין, חומרים משמרים ושאר תוספים מלאכותיים. עודף חומרים אלו גורם להשמנת יתר ומביא עמו למשל מצבים בריאותיים מסוכנים לבריאות כמו תסמונת מטבולית.

גם אלכוהול וסיגריות תורמים ליצירת סביבה חומצית ופוגמים ביכולתו של הכבד לטהר את הגוף מרעלים. צריכת הירקות מועטה, וגם הם מלאים בחומרי הדברה ולרוב אף מרוססים בשעווה, על מנת להאריך את חיי המדף שלהם. כל אלהיוצרים בגוף סביבה חומצית, שמעודדת התפתחות של מחלות.

שיפור תזונה לחולי סרטן

על מנת להעלות את המאזן הבסיסי בגופנו יש לעבור לתזונה "חיה" ו"ירוקה". יש לצרוך כ-75% ירקות ופירות מדי יום. ירקות ירוקים ונבטים חשובים ביותר לתהליך הניקוי והריפוי ומלבד הכנתם בסלט יש לשתות מיצים ירוקים מדי יום.מלפפון, עלים ירוקים שונים (כולל כרוב וחסה), עשב חיטה ותפוח הם בעלי ערך בסיסי גבוה מאוד. את כל הירקות יש לצרוך ממקור אורגני ומחקלאות ביולוגית טבעית וללא שימוש במדבירים (חומרי ההדברה יוצרים תגובה חומצית). כמו כן, יש לצרוך פירות עשירים באשלגן ופירות אקזוטיים כפפאיה ואננס.

ישנם מחקרים, המראים שבשניים האחרונים מצוי אנזים, שמסיר את עטיפת הגידול הסרטני ועוזר לגוף לזהות את הסרטן כפולש. כדאי להכניס לתפריט אצות-ים, כגון כלורלה, המנקות את הגוף ממתכות ותורמות לשיקומו.יש לשתות כל יום שייק ירוק, עשוי מעלים ירוקים ופירות (לדוגמא: צרור פטרוזיליה עם 2 אגסים ומים מינרלים).

יש להימנע לחלוטין מפחמימות מזוקקות ומומלץ שלא לצרוך חיטה, כוסמין שעורה ושיפון, גם לא כדגנים מלאים: הגלוטן בדגנים אלה הוא בעל ערך חומצי, נדבק לדפנות המעיים ומפריע לגוף בתהליך הניקוי ולספיגה יעילה של המזון. הדגנים המומלצים הם קינואה, דוחן, טף, כוסמת ואורז. דגנים אלו הם בעלי ערך בסיסי או  נייטרלי (למעט אורז, שהוא חומצי יותר) וערך תזונתי גבוה יותר באופן משמעותי מזה של הדגנים המכילים גלוטן.

יש להפחית את צריכת השומנים כמה שיותר – לא יותר מ-30% מצריכת הקלוריות היומית – ולצרוך זרעים ואגוזים במתינות.

את הסוכר ניתן להמיר בסטיביה או ברכז תפוחים. במקום קפאין אפשר להכין משקה מאבקת חרובים, שהיא מזינה מאוד.

יש להימנע במידת האפשר מצריכה של מוצרים מן החי. חלב, גבינות ובשר ומייצרים בגוף סביבה חומצית מאוד המפריעה לתהליך ההחלמה.במידה וצורכים בשר או חלב – יש להעדיף אותם ממקור אורגני ונקי ככל האפשר. מוצרי הבשר והחלב הנמכרים בסופרמרקטים מלאים באנטיביוטיקה והורמונים שמוזרקים לבעלי החיים ועוברים גם אלינו.

אצל חולי סרטן רבים התגלה מחסור בויטמין D ולכן יש לצרוך ויטמין D כתוסף או באמצעות חשיפה של שעתיים ביום לשמש ללא קרם הגנה.

עוד בנושא:

הקשר בין תזונה לסרטן

האם צריכת פירות וירקות מקטינה סיכוי חלות בסרטן השד? – חוקרים בדקו

 

אולי יעניין אותך גם:

מדרגון כיסא – פתאום הרבה יותר פשוט לעלות במדרגות

>

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן