מחקר בנושא סרטן שלפוחית השתן: חברה ישראלית רשמה פטנט בסין

מחקרמחקר ופיתוח בתחום הגילוי, האבחון והריפוי של מחלות קשות ובהן גם מחלת הסרטן נמצאים במקום גבוה ברמת העדיפות של גופי רפואה לאומיים ושל חברות פרטיות.

פוטנציאל השיווק הגדול של פתרונות מתקדמים לגילוי סרטן ביחד עם החשיבות של גילוי מוקדם לצרכי ריפוי מעניין בהחלט גם חברות ישראליות ולאחרונה נרשמה התקדמות בתחום, עם דגש על גילוי סרטן שלפוחית השתן. ההתקדמות האמורה, שהחלה לאחר כמה שנים של פיתוח והתקדמות קלינית, נמסרה על ידי חברת מיקרומדיק, באמצעות זנית טכנולוגיות, חברת בת.

החברה, שעוסקת בפיתוח פתרונות לגילוי מחלת הסרטן על פי סמנים גנטיים הצליחה לרשום פטנט חשוב בסין הקשור למוצריה הרפואיים.

על פי נתונים שפרסמה מיקרומדיק, השוק הסיני בתחומי הבדיקות לאיתור סרטן שלפוחית השתן מוערך במיליונים רבים של בדיקות בכל שנה. תוקפו של הפטנט הינו לתקופה של כ-15 שנה והשיווק צפוי להתבצע ככל הנראה באמצעות חבירה לשותפים עסקיים.

סרטן שלפוחית השתן

למרות שסרטן שלפוחית השתן לא נחשב לשכיח ביותר מכלל סוגי הסרטן, מדובר בכל זאת בסרטן יחסית שכיח, בפרט בקרב גברים. זאת ועוד, לעומת סוגים מסוימים אחרים של המחלה שבהם קיים סיכוי גבוה יחסית לריפוי מלא ללא חזרתיות, סרטן שלפוחית השתן נחשב לבעייתי מבחינה זו.

זוהי מחלה שמרבית הלוקים בה פעם אחת ולאחר מכן צפויים לחלות בה פעם נוספת ואף יותר. משום כך, אין ספק שדרכים טובות, מהירות וזולות יותר לאבחון מוקדם של המחלה בהחלט יהיו בעלי תרומה של ממש עבור אנשים רבים מאוד בכל רחבי העולם.

מומחים מציינים שאבחון המחלה כמו גם מתן הטיפול נחשבים ליקרים יחסית, והבדיקות בחלקן כוללות צעדים פולשניים או בלתי נעימים אחרים. במיוחד על רקע פרטים כאלה, הודעת חברת מיקרומדיק על קבלת פטנט בהקשר של בדיקת אבחון חדישה בהחלט בעלת משמעות רבה. יש לציין שהחברה, המודעת ליכולתה המוגבלת לשווק את המוצר הרפואי שפתחה באופן גלובלי ועל הצד הטוב ביותר מתכננת לחבור לשותף עסקי מרכזי בתחום שיווק פתרונות רפואיים.

העובדה שנרשם פטנט בשוק הסיני העולה וצומח והכולל קהל מטרה נרחב ביותר צפוי לעורר עניין בקרב שותפים רלוונטיים, כך על פי החברה. עניין לקיום שותפות כבר נרשם בקרב שותפים אפשריים באירופה, וכך צפוי להיות גם בשווקים נוספים בעולם.

מהות הבדיקה הרשומה כפטנט

הבדיקה שאמורה לסייע בזיהוי של סרטן שלפוחית השתן אמורה לפעול על ידי צביעה, המאפשרת זיהוי גידול סרטני. זאת ועוד, הבדיקה אמורה לאפשר גילוי של תאים קדם סרטניים, דבר שבהחלט אמור לאפשר מתן טיפול טוב יותר, מוקדם יותר וכן שיפור המעקב בקרב קבוצות סיכון.

יש לציין שמלבד רישום הפטנט בסין, עדכונים אחרונים מדווחים על משאים ומתנים בין מיקרומדיק לבין חברות שיסיעו בהפצה ושיווק של הבדיקה בשווקים מרכזיים וחשובים נוספים בעולם. במקביל לשוק הסיני, קיים כמובן גם השוק האירופי וכן כמובן גם השוק האמריקני. צעדים ננקטים מול הרשות האמריקאית FDA, מתוך מטרה לקבל את האישור בהקדם האפשרי.

על החברות

חברות זטיק ומיקרומדיק עוסקות בפעילויות של מו"פ (מחקר ופיתוח) באבחון של מחלת הסרטן, תוך שימוש בבדיקות גנטיות. הטכנולוגיה המרכזית שפתחה חברת זנית קרויה בשם CellDetect, ואשר כאמור אמורה לבסס את התוצאות באמצעות צביעה לצורך זיהוי מתאים של תאי סרטן וטרום גידולים.

יש לציין שהטכנולוגיה הזאת לא אמורה להיות ייחודית רק עבור סרטן שלפוחית השתן. הטכנולוגיה אמורה לאפשר גילוי של סוגי סרטן נוספים. על פי דיווחי החברה, שוקי השוק המוערך עבור מוצריה עולה על 10 מיליארד דולר.

>

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן