סוגי גידולים סרטניים השכיחים ביותר

סרטן הינו אוסף של מחלות שבהן קבוצת תאים בגוף מתנהגת בצורה בלתי תקינה וטבעית; התאים מתרבים בצורה בלתי מבוקרת, פולשים לרקמות סמוכות, ולפעמים מתפשטים באמצעות מערכת הדם או הלימפה.

בתור מדינה מערבית, בישראל קיים אחוז גבוה של חולי סרטן. לרגל יום הסרטן הבינלאומי כינסו האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות מסיבת עיתונאים, ובמהלכה הוצגו ממצאי  דוח שהוכן על ידי מחלקת הרישום הלאומי לסרטן.

אחד מכל שלושה ישראלים צפוי לחלות

בישראל ישנם למעלה מ-200 אלף חולי סרטן, כאשר מידי שנה מצטרפים למעגל חולי הסרטן למעלה מ-28,000 איש.

על פי הדוח, אשר עוסק בהערכת הסיכון לחלות במחלת הסרטן בישראל, 1 מתוך 2.5 גברים יהודים ואחת מתוך 3 נשים יהודיות נמצאים בסיכון לחלות בסרטן. בקרב האוכלוסייה הערבית, הסיכון של גברים ערבים לחלות בסרטן גבוה יותר מזה של מקביליהם היהודים.

בין הממצאים המובאים בדוח מצוינת עלייה מדאיגה בסיכון לחלות במחלת הסרטן מתחילת העשור. אחת הדוגמאות המובאות בדוח מציינת כי בעוד שהסיכון של גברים יהודים ללקות בסרטן הערמונית עמד בשנים 2001-2000 על שמונה אחוזים, ב-2008-2007 הוא עלה ל-11.6%.

סוגי הסרטן הנפוצים בישראל

לפי אומדנים משנת 2007, סוג הסרטן הנפוץ ביותר בישראל הינו סרטן השד, אשר מתחולל בקרב נשים. על אף המודעות הגבוה הקיימת בישראל ופעילות ההסברה הנרחבת בתחום, רבות הן הנשים החולות בסרטן השד מידי שנה: בסרטן מסוג זה חולים למעלה מ-4,000 חולים חדשים בכל שנה.

סרטן המעי הגס והחלחולת מצרף אל מעגל התחלואה למעלה מ-3,000 חולים חדשים בכל שנה. בסרטן המעי הגס עלה שיעור הסיכון מכאחוז אחד לקרוב לארבעה אחוזים, כמעט פי שלושה.

בקרב הגברים נפוץ סרטן הערמונית, ממנו סובלים כ-2,000 גברים מידי שנה. סרטן הריאות, הנגרם בין היתר מעישון וזיהום סביבתי, מצרף למעגל התחלואה כאלף וחמש מאות איש כל שנה. (עם זאת, תרופה חדשה לסרטן ריאות אושרה לאחרונה ומבטיחה רבות).

מספר דומה של חולים סובל מסרטן בבלוטות הלימפה. עם זאת, משרד הבריאות עושה מאמצים גדולים על מנת להעלות את המודעות לסרטן הריאות ולסכנות שיש בעישון ובקשר בין השניים, כמו למשל איזכור הסכנה שיש בעישון על קופסאות סיגריות.

 גם כאן, משרד הבריאות מנסה להעלות את המודעות בקרב הישראלים לחשיפה נכונה ובטוחה לשמש. מלבד זאת, כאלף ישראלים חולים מידי שנה בסרטן שלפוחית השתן, וכ-600 איש חולים מדי שנה בכל אחד מסוגי הסרטן הבאים: סרטן המוח, סרטן הכליה, סרטן הדם וסרטן הקיבה.

בישראל קיים קשר מובהק בין החיים בסביבה אורבנית מפותחת לבין שיעורי תחלואת סרטן גבוהים. בכירים במשרד הבריאות טוענים כי יש סבירות גבוהה, שמפעלים באזור התעשיה של מפעלים אשר עושים שימוש בחומרים מסוכנים ורעילים וחלקים ידועים כמסרטנים, תורמים לתחלואה, אם כי דבר זה לא ניתן להוכיח באופן מדעי חד משמעים.

אתר רישום הסרטן הלאומי

משרד הבריאות מפעיל אתר מפקד ובו נתונים על מספר חולי הסרטן בישראל, וכן דוחות ונתונים אשר משווים לפי שנים את היקף המחלה בישראל. באתר מובאות סטטיסטיקות של מגמות התחלואה וניתן לבחון את היקף המחלאה לאורך שנות גיל או ביחסים של מגדר. כמו כן, מביא האתר את המגמות המציגות עליה באחוז החולים בישראל בסרטן לאורך השנים.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

חדשות טובות – נרשם זינוק בשיעורי ההישרדות חולי סרטן בישראל

>

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן