פריצת דרך שעוזרת לסובלים מסרטן ואנמיה

מחקרפריצת דרך חשובה נוספת הושגה לאחרונה בטכניון החיפאי והכוונה היא למערכת חדשנית הנקראת Z5, המשנה את הרכב האוויר ומעשירה אותו בחמצן סינגלטי. חמצן סינגלטי ניחן ברמת פעילות גבוהה יותר בהשוואה לחמצן הרגיל שאנו נושמים ומוכר בעיקר בזכות יכולתו לקטול חיידקים.

עד כה סיפקו את המערכת החדשנית לעשרים חולים אונקולוגים המתגוררים בחיפה ונמצא כי בעקבות נשימת האוויר המעובד, חל שיפור דרמטי לטובה באיכות החיים של החולים. את המערכת פיתח סטודנט למדעי המחשב ופיזיקה בטכניון, בשם ציון בדש ובימים אלה המערכת נבדקת בצורה מעמיקה באירופה ובישראל במקביל.

פתרון אפשרי לאנמיה

ייתכן שהמערכת תהווה פתרון עבור חולים אונקולוגים הסובלים מאנמיה בעקבות טיפולי ההקרנות והכימותרפיה וכן ייתכן שהמערכת תוכל לשמש חולים במגוון מחלות אחרות הגורמות לתשישות פיזית. המטרה המקורית לשמה תוכננה המערכת הייתה ליצור עבור החולים סביבה סטרילית ונטות חיידקים, שכן הטיפולים האונקולוגיים גורמים להחלשת מערכת החיסון.

כאשר עקבו אחרי בריאות החולים לאורך זמן, התברר שחל שיפור ניכר במצבם הבריאותי הכללי שבא לידי ביטוי בעיקר בהפחתת תסמיני ומדדי האנמיה. הממצאים המרתקים הובילו לכך שבקרוב מאוד ייצא לדרך מחקר חדש שבו יבחנו כיצד משפיעה נשימה של אוויר העשיר בחמצן סינגלטי על מצבם הבריאותי של חולים.

המערכת אשר רשומה כפטנט, פותחה כפי שציינו על ידי סטודנט צעיר בשם ציון בדש, בהנחייתה של אברהם יעל, דוקטור לכימיה שסיפקה את הייעוץ המדעי בפרויקט. המערכת מבוססת על הזרמה של אוויר דרך כוורת המיוצרת מסגסוגת מתכות הגורמת לעירור של החמצן ממצבו הרגיל (חמצן טריפלטי) למצב הפעיל יותר (חמצן סינגלטי).

החמצן הסינגלטי מספק אנרגיה רבה יותר באופן מידי חרף האנמיה ממנה סובלים החולים, מאפשר לגוף להתאושש במהירות ולמעשה גורם להחלמה מהאנמיה.

שיפור מהיר במצב הבריאותי

י' הוא אחד מהחולים שהספיקו להשתמש במערכת. בתחילת המחקר סבל י' ממגוון בעיות שמקורן באנמיה כשבין היתר מדובר בדיכאון, גודש בריאות, כאבי מפרקים, קושי להתבטא ועייפות כרונית. תוך שעות ספורות מהרגע שבו החל להשתמש במערכת, חל שיפור כללי בהרגשה שלו, התרחשה עלייה בחדות המחשבה שלו והוא החל לדבר בצורה ברורה.

כעבוד מספר ימים מהתחלת השימוש התגלה כי הגודש בריאות נעלם כלא היה, כאבי המפרקים נעלמו ובדיקת דם שנערכה לו שבוע לאחר התחלת השימוש במערכת הראתה שיפור משמעותי בערכי הדם. לפי ההערכה, ההשפעה המיטיבה של החמצן הסינגלטי לא מוגבלת לחולים אונקולוגים וייתכן מאוד שהשיפור יתרחש גם בחולים במחלות אחרות כמו למשל תסמונת התשישות הכרונית, פיברומיאלגיה, טרשת נפוצה ועוד.

כמו כן ייתכן מאוד שבעזרת המערכת החדשנית ניתן יהיה בקרוב לשפר את מצבם הבריאותי של חולים הסובלים מדלקות מפרקים, פטרת ברגליים, דלקות עיניים ומחלות עור שונות כמו לדוגמה גרדת, סבוריאה ואקנה. מומלץ להמשיך ולהתעדכן בנושא.>

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן