אגוזי מלך יכולים לעזור במניעת מחלת סרטן הערמונית

אגוזכמעט רבע מיליון גברים אובחנו עם סרטן הערמונית בשנת 2013, והוא גרם לשלושים אלף מקרי מוות מהמחלה. מספר צורות של סרטן הערמונית הן אגרסיביות ביותר, עם גרורות המתפשטות במהירות לאזורים מרוחקים של הגוף, ואילו צורות אחרות נשארות מקומיות ומתפתחות באיטיות ללא איום על החיים.

מחקרים קודמים הוכיחו כי צמחית תאים סרטנית נובעת מתזונה המורכבת בעיקר משומנים מוקשים וסוכר עודף, כמו גם מחשיפה לזיהום במשק הבית וזיהומים סביבתיים.

מדענים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת טקסס בסן אנטוניו פרסמו בכתב העת Journal of Medicinal Food, תוצאות של מחקר המסביר כיצד אכילת כמות צנועה של אגוזי מלך מגנה מפני סרטן הערמונית. תוצאות המחקר הוכיחו כי שומנים בריאים וחומרים נוגדי חמצון, הנמצאים באגוזי מלך, משפיעים על מניעת התפתחות סרטן הערמונית וסרטן השד.

מהלך המחקר – קבוצת עכברים ותזונה מעושרת באגוזים

בשימוש במודל עכברים המדמה סרטן ערמונית אנושי, המדענים הזריקו לעכברים חיסון עם תאים אנושיים של סרטן הערמונית. בתוך חמישה חודשים, התחילו הגידולים להתפתח בקרב רוב העכברים. המדענים גילו כי קבוצת העכברים שקיבלה תזונה מועשרת באגוזים, הפחיתו את קצב התפתחות הסרטן בהשוואה לקבוצת העכברים שלא קיבלו תזונת אגוזים.

בנוסף, גודל הגידולים הממוצע בעכברים שקיבלו תזונת אגוזים היה רבע מהגודל הממוצע של גידולי הערמונית שהתפתחו בקרב העכברים שקיבלו תזונה רגילה. המדענים הופתעו לחלוטין מיעילות תזונת האגוזים במונחים של עיכוב סרטן הערמונית האנושי.

תוצאות המחקר

המדענים הגיעו למסקנה כי נתוני המחקר מצביעים על העובדה לפי אכילת אגוזי מלך באופן קבוע יעילה בדחיית, מניעת או עיכוב סוגי סרטן מסוימים, כולל סרטן השד והערמונית. אגוזי מלך הוכחו ביתרונותיהם הבריאותיים האנושים הנעים בין שכיחות מופחתת של מחלות לב, ירידה קוגנטיבית, בריאות הרבייה של גברים, צורות רבות של סרטן, אופטימיזציה של שומנים בדם ושמירה על המשקל.

למרות שמחקרים קודמים הוכיחו את היתרונות הבריאותיים של תזונה מועשרת באגוזים במונחי התפתחות סרטן השד, לא הרבה מחקרים פיצחו את צורות הסרטן האחרות הניתנות למניעה באמצעות תזונה זו. כעת מתווספת לרשימה ההולכת והגדלה של היתרונות הבריאותיים הטמונים באגוזים, גם את יתרון מניעת סרטן הערמונית.

השלכות המחקר והמלצה גורפת להקפיד על תזונה בריאה

תזונה משמעותית לבריאות הגוף, ותזונה בריאה קובעת את אופן תפקוד הגוף ותגובותיו למחלות ובריאות. תוצאות המחקר מצביעות על העובדה לפיה צריכה קבועה של אגוזים, כחלק מתזונה בריאה, מפחיתה את הסיכון לסרטן גם בקרב הדורות הבאים.

המדענים הוכיחו כי מעבר לחשיבות צריכת אומגה 3, יש לשלב תוסף זה עם שמן אגוזים. במילים אחרות, המסקנה הופכת להיות יותר ויותר ברורה: בריאות מצוינת נובעת משילוב של רכיבים מסוימים, ולא מצריכת תוסף, רכיב או מזון אחד.

לדברי האגודה האמריקנית לסרטן, גברים שאוכלים הרבה בשר אדום או מוצרי חלב עתירי שומן, צורכים שפע סידן ואוכלים פחות פירות וירקות, הם בעלי סיכוי מעט גבוה יותר לחלות בסרטן הערמונית, בהשוואה לגברים המקפידים על תזונה בריאה יותר.

>

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן