תגלית ישראלית: מכשיר חדש לגילוי סרטן צוואר הרחם

תגלית ישראלית לגילוי סרטן
תגלית ישראלית לגילוי סרטן

מדי שנה הולכות לעולמן כרבע מיליון נשים כתוצאה ממחלת סרטן צוואר הרחם. רוב מקרי המוות האלו היו יכולים להימנע לו רק הגידול הסרטני הקטלני היה מאובחן בשלב מוקדם יחסית של המחלה.

ב2014 הודיעה חברת הזנק ישראלית בשם MobileOCT כי הצליחה לפתח מוצר מהפכני שלדבריה יאפשר לכל אישה שמחזיקה בטלפון חכם לבצע בדיקה רפואית לאבחון של צוואר סרטן הרחם בביתה.

ללא ספק מדובר על אחד מהחידושים המפתיעים והמסקרנים ביותר בעת האחרונה בתחום זה.

להפוך את הטלפון החכם לכלי אבחון רפואי

אחת מהבעיות הבוערות ביותר במדינות מתפתחות נוגעת למחסור בציוד רפואי כמו למשל ציוד שמטרתו איבחון מחלות.

לאור זאת הרופאים שפועלים במדינות אלו לא תמיד מסוגלים להגיש את הטיפול החיוני להצלת חיי המטופלים בזמן.

חלק לא מבוטל מהמחלות הסרטניות ניתנות לטיפול בשלב מוקדם כיוון שהן מתפתחות באיטיות אך היעדר אבחון מוביל להגשת טיפול בשלב מאוחר כשבמקרים רבים כל כך מדובר על שלב מאוחר מדי.

לפי החברה הישראלית מצב זה עתיד להשתנות בקרוב הודות לפיתוח המהפכני שהביאה לעולם. המכשיר החדש משתמש ברכיבים שקיימים בכל סמארטפון מודרני.

עם זאת, על מנת להצליח לאבחן באמצעותו את המחלה ישנו צורך לרכוש ציוד משלים שמורכב ממערכת של עדשות. את מערכת העדשות ניתן להרכיב על הטלפון החכם או על מצלמות חדישות ובעזרתן ניתן לאסוף את המידע החיוני לאבחון סוג זה של סרטן.

אבחון בזמן אמת

את הנתונים שאוסף המכשיר ושמאוחסנים בטלפון החכם ניתן לשלוח בזמן אמת לרופא שבאופן עקרוני יכול לשבת במדינה אחרת ולקבל את האבחנה במהירות ולמעשה באופן מידי.

נכון ל-2014 החברה מתמקדת בפיתוח המכשיר רק עבור סרטן צוואר הרחם אך נראה כי היישום הטכנולוגי החדש יאפשר בעתיד לאבחן גם סוגים נוספים של סרטן. בין היתר מדובר על סוגים שונים של סרטן העור וכן סוגים שונים של סרטן שתוקפים את מערכת העיכול.

עם זאת, על מנת לאבחן את אלו האחרונים ככל הנראה יהיה צורך לפתח ציוד אנדוסקופי שיתחבר לטלפון ונכון להיום ציוד כזה עדיין לא נמצא בפיתוח.

החברה שהולכת לעשות היסטוריה

החברה נוסדה בשנת 2012 בחודש אוקטובר על ידי ד"ר דויד לינץ' ואריאל בארי. ד"ר לינץ' הוא מהנדס ביו-רפואי ואילו אריאל בארי ידוע בעיקר כמייסד של PresenTense.

במהלך שנת 2013 כבר הצליחה לגייס החברה סכום של 230 אלף דולר ולקראת סוף השנה גייסה מאה אלף דולר נוספים לאחר שקטפה את הפרס הראשון בתחרות Elevator World Tour.

בימים אלה החברה מתכוונת לצאת לעוד סבב של גיוס כספים אך הפעם היא מתכננת לגייס לא פחות משלושה מיליון דולר במטרה להשתמש בכסף בשביל להתקדם בניסויים ובתהליך הבדיקה הקליני של המוצר החדש.

למעשה כבר עכשיו החברה עומדת להתחיל לבצע שלושה ניסויים קליניים במקביל בבית החולים רמב"ם בחיפה, במכון המחקר הקליפורני Scripps ובאוניברסיטת פנסילבניה. בקונטיקט ניסוי אחד כבר נמצא בעיצומו בבית החולים Saint Francis.

לשנות את העולם

לפי ההערכות של קברניטי החברה המוצר יוכל להתחיל להיות משווק כבר בתחילת שנת 2015. כיום ישנן יותר משישים מדינות על פני הגלובוס שיכולת אבחון מחלת הסרטן מוגבלת בהן מאוד.

ישנו סיכוי לא רע שהפיתוח של החברה יוביל לשינוי דרסטי במצב זה. בקרוב החברה מתכוונת לשלוח חמישה אבי טיפוס למדינות מתפתחות ובמידה והכול ילך כשורה ייתכן מאוד שמאות מיליוני מקרי מוות כתוצאה מסרטן צוואר הרחם ייחסכו מדי שנה. מומלץ להמשיך ולהתעדכן.

>

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן