מניעת סרטן על ידי שתיית קפה

חלקנו אוהבים אותו עם חלב, חלקנו מעדיפים בוץ ועל כמות הסוכר שיש לשים בו כנראה שלא נסכים לעולם.פרט ליתרונות הברורים של הקפה כמו הטעם העשיר והארומטי שלו, או היכולת שלנו לעזור לנו להתעורר בבוקר, בשנים האחרונות מסתבר כי המשקה הפופולארי טומן בחובו עוד מספר לא מצומצם של יתרונות.

מאות מחקרים נעשו ונעשים גם היום במטרה לגלות את הסגולות שיש לקפה. לא מעט מחקרים כבר הצליחו להראות כי לקפה יש יתרונות במניעה של דמנציה, סוכרת, השמנה ומחלות כבד. הקפה גם ידוע כחומר שמשפר את מצב הרוח ויכול למנוע דיכאונות.

מחקרים רבים נעשו על סגולותיו של הקפה בתחום שלמניעת מחלות סרטניות, ונראה כי גם במקרה הזה הקפה מצליח להוכיח את עצמו.

מה מכיל הקפה?

מחקרים מצאו כי בקפה הרגיל אותו אנו שותים יש כאלף מרכיבים שונים. ביניהם ניתן למנות ויטמינים, מינרלים, קפאין, סיבים תזונתיים, פחמימות ושומנים.

הקפה הוא אחד החומרים שמכיל בתוכו כמות רבה ביותר של נוגדי חמצון חזקים. כידוע, נזקי חמצון בגופנו יכולים לגרום לשורה של תהליכים ומחלות שמהם אנו רוצים להימנע. מספר דוגמאות לנזקי חמצון הם: היווצרות של קמטים, מוות של רקמות ותאים ואף התפתחות של סרטן.

ההשפעה של צריכת קפה על סרטן תלויה כמובן בכמות הקפאין שהקפה מכיל (הקפאין חיוני לתהליכים החיוניים שהקפה משרה בגופנו), בכמות הקפה שאדם שותה ביום וכמובן למערכת העיכול הייחודית של כל אדם, שסופגת את מרכיבי הקפה באופן וביעילות שונה.

מעוניינים בקפה איכותי בבית? לחצו כאן – מכונות קפה ואספרסו לבית

הקשר בין קפה למניעת סרטן

כפי שצוין למעלה, מאות מחקרים נעשו על הקשר שבין קפה למניעת סרטן וחלקם אכן הצליח להוכיח כי קשר כזה קיים.

מחקרים הצליחו להראות כי שתיית קפה יכולה להוות גורם מגן מפני מחלות סרטניות: סרטן הכבד, סרטן המעי הגס, סרטן כליות, סרטן השחלות, סרטן הרחם, סרטן הלבלב, סרטן הקיבה, סרטן השד וגידולים מוחיים. מרבית המחקרים מציעים כי כמות הקפה שיוצרת את ה"אפקט המגן" בפני סרטן היא 3-5 כוסות קפה ליום.

הסברה של החוקרים היא שנוגדי החמצון שקיימים בקפה מסייעים לגוף להתמודד עם נזקים חמצוניים להם הוא חשוף בחיי היום-יום כמו עשן סיגריות, זיהום אוויר וצריכה של מזון מעובד.

בנוסף, הקפה מכיל חומרים שמפחיתים ייצור של מלחי ומרה ומשפרים את תנועתיות המעי הגס. אלה גורמים לפינוי מהיר יותר של הפרשות מהמעי הגס, ובכך מפחיתים את משך החשיפה של המעי והגוף כולו לחומרים מסרטנים שנמצאים במזון שאנו אוכלים.

אחד המקרים שבוצע לקח נתונים של אנשים מתשעה מחקרים שונים וחילק אותם לקבוצה של צרכני קפה לעומת קבוצה של אנשים שלא נהגו לשתות קפה.

החוקרים ראו שלאנשים שנהגו לשתות קפה היה סיכוי נמוך ב-39% מהאנשים שלא שתו קפה לחלות במחלות סרטניות של הפה והלוע.

מחקר אחר שבוצע באוניברסיטת הארוורד בארה"ב הראה כי לגברים ששותים קפה יש סיכוי נמוך ב-60% לחלות בסרטן של בלוטת הערמונית.

מחר נוסף שבדק את הקשר בין שתיית קפה לבין סרטן השד גילה כי נשים ששתו לפחות 3 כוסות קפה ביום חלו בסרטן שד בשכיחות נמוכה בהרבה מנשים שלא שתו קפה כלל. במחקר זה החוקרים המשיכו לבדוק מהי בדיוק השפעתו של הקפה על סרטן השד.

החוקרים גילו כי סוגים מסוימים של סרטן שד נוצרים בגלל שינויים שעובר ההורמון הנשי אסטרוגן, וגורמים לו לפגוע בתאים ולהפוך אותם לסרטניים. הקפה, כך עולה מדברי החוקרים, עוזר למנוע את השינויים שעובר ההורמון אסטרוגן ובכך הוא מהווה גורם מגן מפני סרטן.

ראו גם:

מחקר גילה כי ביכולת תרופת אספירין למנוע את מחלת הסרטן

שתיית קפה מפחיתה את הסיכוי לסרטן ברירית הרחם

>

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן