סקירת צמחי המרפא היעילים ביותר נגד סרטן

צמחי מרפא וסרטןהעובדה הידועה היטב במשך אלפי שנים היא כי צמחי מרפא משפרים את הבריאות. ההיסטוריה והניסיון הובילו להבנת הצמחים היעילים ביותר למצבים בריאותיים שונים, כיצד להשתמש בהם ומה אסור לעשות איתם.

היות והעולם הוא מקום המאופיין בחילוקי דעות, והתשובה לגבי יעילות או חוסר יעילות הצמחים מתקבלת בהתאם לגוף אותו שואלים, מחקרי מעבדה וניסויים קליניים הוכיחו כי צמחי מרפא מסוימים יעילים במאבק נגד הסרטן, כל עוד הם ניתנים על ידי גופים מורשים ונצרכים תחת פיקוח רפואי.

צמחי המרפא היעילים להתמודדות עם הסרטן, כוללים:

רוסקוס – החומרים הפעילים של צמח זה הוכחו ביכולתם לכווץ גידולים, והצמח נחשב כבעל תכונות אנטי אוסטרוגניות.

ציפורני החתול – זהו צמח חיסוני חזק, המשפר את תהליך ניקוי התאים הלבנים. הצמח נחשב כבן לוויה מצוין לכורכום ואכינצאה. מחקרים מציינים כי הוא יעיל בהקטנת גודל הגידול, במיוחד בסרטן העור. הוא מסייע אף להפחתת תופעות הלוואי של טיפולי הכימותרפיה וההקרנות.

לריאה מקסיקנה – מחקר גדול שנערך בארצות הברית הרעיף שבחים על צמח זה. הוא יעיל לחיזוק המערכת החיסונית, עוצר גרורות ומפחית את גודל הגידול. הוא יעיל במיוחד לסרטן השד, ומכיל אף נוגד חמצון ותכונות אנטי מיקרוביאליות עם רמת רעילות נמוכה.

כורכום – תבלין זה הוכח כבעל פעילות אנטי מיקרוביאלית ואנטי דלקתית משמעותית. רופאים משתמשים בו לטיפול בפוליפים וסרטן המעי הגס. מחקרים חדשים מוכיחים כי הוא יכול אף לכווץ גידולי סרטן ולעכב את צמיחת אספקת הדם לגידולים. הוא נחשב כנוגד חמצון רב עוצמה עם יתרונות הגנה לכבד, וביצועים טובים יותר ממספר תרופות נוגדות דלקת. השימוש בצמח אינו כרוך בתופעות לוואי.

שורש שן דאנג – צמח זה מפחית את התאים הלבנים בדם ורמות תאי הדם האדומים, ולכן הוא יעיל ביותר למטופלים העוברים כימותרפיה והקרנות, או לחולי סרטן.

אכיניצאה – צמח נוסף הידוע ביכולתו להאיץ את המערכת החיסונית. הוא זכה למוניטין בטיפול בהצטננות פופוליסטית, ומחקרים מוכיחים כי הוא מסייע אף בהגדלת רמות תאים לבנים חיסוניים מסוימים בגוף, וגידולים במוח.

גדילן מצוי – ידוע במשך שנים ביעילותו לכבד, ולאחרונה הוצג כבעל יכולת להגן על הכבד במהלך כימותרפיה. מחקר שנערך בארצות הברית הוכיח כי חולי סרטן הדם, שנטלו צמח זה, הפחיתו את רמות הרעילות בכבד, כמו גם את תופעות הלוואי של הכימותרפיה. מספר ראיות חדשות מוכיחות כי הוא בעל פעילות אנטי סרטנית.

פאו דארקו – מחקרים חדשים שבדקו את המרכיבים השונים של קליפת עץ זו, הוכיחו כי הוא בעל יכולת לחזק את המערכת החיסונית, ומסייע במקרי סרטן הדם והלימפה.

תלתן אדום – מספר מחקרים ממלכתיים הוכיחו את הפוטנציאל של צמח זה כשהוא ניתן כחלק מתכנית טיפול נגד סרטן המונע על ידי אסטרוגן, כגון סרטן השד וסרטן הערמונית.

שיפס סורל – מסייע בניקוי מערכות הגוף ושיקום רקמות. מחקרים טוענים כי הוא מסייע לנרמל את התאים והרקמות הפגועים, והוא זכה לשבחים בזכות יכולתו להפחית תולעי מעיים.

עשב חיטה – אחד מבתי החולים הפרטיים המובילים בדרום מזרח אסיה מהלל את יתרונות עשב החיטה הטרי. הוא פועל כמו מטהר דם, ומנקה את הכבד והכליות. לאחר שבועיים של צריכה יומיומית, רמות הדם והחמצן ברקמות משתפרים.

לענה – צמח סיני נוסף זה הוכח כבעל ביצועים טובים יותר מתרופות מסוימות נגד מלריה. זהו צמח אנטי מיקרוביאלי ואנטי שמרים, המשמש כחלק מתכנית תזונה לטיפול בקנדידה. גם טיפולי סרטן מסוימים גורמים לייצור חריגות שמרים, כגון בטיפול בלוקמיה. שמרים עודפים מורגשים אף על ידי מספר מומחי סרטן כאחד הגורמים לסרטן. מחקר שנערך לאחרונה הוכיח כי לענה מכילה תכונות אנטי סרטניות ישירות.

רוב צמחי המרפא ניתנים לצריכה בצורתם הטריה וניתן לרכוש אותם בחנויות לצמחי מרפא וחנויות טבע.

אמצעי זהירות

יש להבין, כי למרות יעילות צמחי המרפא לשיפור הבריאות וסיוע לטיפולים בסרטן, אין פירוש הדבר כי כל הצמחים אינם כרוכים בתופעות לוואי, ובאותה המידה, הם עלולים להתנגש עם תרופות מסוימות.

הנקודה החשובה היא כי היתרונות המרובים של צמחי המרפא עדיין ממשיכים להתגלות בהדרגה, ופשוט לא קיימים די ניסויים קליניים שנערכו בקנה מידה גדול, כפי שבוצעו על ידי חברות התרופות.

לכן יש לשקול ברצינות את יתרונות השימוש בצמחים כחלק מטיפול בסרטן אינטגרטיבי, שכן הם משפיעים באופן משמעותי על הבריאות, אך יש לוודא שהצמחים נקבעו לשימוש באופן אישי לאחר ייעוץ עם מומחה לריפוי בצמחים.

>

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן